Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du mottok varen din.
Hvis du har bestilt flere ulike varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste varen. Dersom ordren består av flere partier eller deler, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du mottar siste parti eller siste del.
Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du ønsker å benytte angreretten.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss beskjed.
Angre deler av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å returnere én eller flere varer – selv om de er kjøpt i én samlet ordre. Merk at du ikke får fraktkostnadene refundert dersom du kun angrer deler av kjøpet.
Retur
Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss. Varen må sendes. Det er ikke mulig å møte opp på selskapets adresse og levere den personlig.
Du må selv betale for returen, og du er ansvarlig dersom varen blir skadet under transport.
Ingen angrerett
Følgende avtaler kan ikke angres: Levering av varer som er laget etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg – for eksempel smykker med inngravering etter kundens ønske.
Varens tilstand ved retur
Dersom varen har tapt verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, kan du bare få tilbake deler av kjøpesummen. Hvor mye du får tilbake avhenger av varens markedsverdi, og i enkelte tilfeller kan det bety at du kun får tilbake fraktkostnadene.
Vi anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen. Manglende originalemballasje kan i enkelte tilfeller føre til verdireduksjon.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Dersom du angrer kjøpet, får du pengene dine tilbake. Dersom varen er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger vi har mottatt fra deg, senest 14 dager etter den dagen vi mottok din beskjed om at du ønsker å benytte angreretten.
Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmetode som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen, eller til du har dokumentert at du har sendt den i retur.
Varen sendes til:
Lienga 7, 1414 Trollåsen, Norge. Att: Flora Danica.
Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen.
Angrerett ved bedriftskjøp
Ved B2B-salg tilbyr vi ikke angrerett.